Rynek Nowego Myślenia

Teatr WARSawy -GRAMY w gościnnych lokalizacjach -> informacje: REPERTUAR

Teatr WARSawy to offowa wizytówka kulturalnej stolicy. Jako swoista oaza twórczości artystycznej nieodmiennie przyciąga ludzi ukierunkowanych na sztukę.
 
Stery teatru dzierży Adam Sajnuk – założyciel, aktor i reżyser wielu spektakli wystawianych na jego deskach. Placówka przyciąga wybitnych aktorów i zaspokaja apetyt na sztukę ciekawym i ambitnym repertuarem. Pokazuje tym samym, że stolica Polski – miasto, w którym prawie wszystko jest ponazywane i instytucjonalne ma również swoje artystyczne i undergroundowe podziemie oraz nie boi się inicjatyw offowych.

Newsletter

Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje handlowe dotyczące Teatru WARSawy.  

Najnowszy repertuar

MATKA I DZIECKO

Sztuka Jona Fosse (Literacka Nagroda Nobla 2023) w reżyserii Adama Sajnuka to opowieść o niełatwym życiu matki, która nie chciała zatrzymać się na zapadłej prowincji,

Czytaj więcej »

DZIENNIK 1954

na motywach powieści Leopolda Tyrmanda reż. Adam Sajnuk PREMIERA: 27 grudnia 2022w Małej Warszawie Teatr WARSawy Życie inteligenta – warszawiaka, chcącego zachować swoje prawo do

Czytaj więcej »

Aktualności

"zaklęte rewiry" - premiera teatru telewizji tvp

  • 04.01.2023

„ZAKLĘTE REWIRY” (reż. Adam SAJNUK)

PREMIERA Teatru Telewizji TVP:

9 stycznia 2023, godz. 21.00 – TVP1

Spektakl Adama Sajnuka na podstawie powieści Henryka Worcella opowiada historię wiejskiego chłopaka, który zatrudnia się jako pomywacz w hotelu „Pacyfik”.

Akcja rozgrywa się w latach 30. XX wieku w Krakowie. Młody chłopak wspina się po szczeblach kelnerskiej kariery. Restauracja, w której pracuje, staje się symbolem zamkniętego świata, rządzonego bezwzględnymi zasadami walki o pozycję i przetrwanie. 

Tekst Worcella, na podstawie którego powstał spektakl Adama Sajnuka, nie był wcześniej wystawiany na innych scenach. Jego inscenizacja opiera się na realistycznej fabule i błyskotliwych dialogach, a formą nawiązuje do performance’u. – Widzowie stają się nie tylko widzami, lecz także podglądaczami, sędziami wydarzeń, uczestnikami wyścigu szczurów – powiedział reżyser o roli publiczności w teatrze żywym. – Zmuszam w ten sposób odbiorców do głębszej refleksji i oceny. 
 
W realizacji telewizyjnej widownia zostanie powiększona o tysiące tych, którzy zasiądą przed telewizorami w dniu premierowej emisji. Ogromnym walorem „Zaklętych rewirów” jest to, że przedstawiony świat i wydarzenia z lat 30. ubiegłego wieku pozostają wciąż aktualne w kontekście współczesnej rzeczywistości, w której również ważne są hierarchiczne struktury i szalony pęd do kariery.
 
 

Autor: Henryk Worcell 

Adaptacja i reżyseria: Adam Sajnuk 
Scenografia i kostiumy: Katarzyna Adamczyk 
Zdjęcia: Marek Bik 
Muzyka: Igor Spolski, Michał Lamża 
Choreografia: Jarosław Staniek 
 
Obsada: Agata Piotrowska-Mastalerz (Michalina), Mateusz Banasiuk (Romek), Mariusz Drężek (Fornalski), Mateusz Znaniecki (Heniek), Sebastian Cybulski (Adaś), Marek Kossakowski (Taras), Jakub Snochowski (Jędrek), Bartosz Adamczyk (Synaj), Maciej Skuratowicz (Albin), Jerzy Połoński (Ugor), Stanisław Banasiuk (Rotmistrz, Żyd, Baron, Mecenas, Senator, Aktor) oraz instrumentaliści: Michał Lamża, Piotr Aleksandrowicz, Wojciech Gumiński, Andrzej Kwiatkowski 
 
Czas: 80 minut 
 
PREMIERA: 9.01.2023

OŚWIADCZENIE

  • 04.12..2021

OŚWIADCZENIE

  • Adam Sajnuk, dyrektor Teatru WARSawy
  • Zespół Teatru WARSawy

Z początkiem grudnia br. Teatr WARSawy został pozbawiony siedziby. W budynku przy Rynku Nowego Miasta 5/7 zostanie przeprowadzony remont. Wierzymy w to, że po modernizacji, już historycznego obiektu z lat. 50 XX wieku, będziemy mogli powrócić do miejsca, które od 2013 r. tworzyliśmy, tym samym inwestując w jego infrastrukturę i żywotność. Zamknięte w 2004 r. kino Wars ponownie odżyło pod wpływem energii Teatru WARSawy, który tchnął w to miejsce nowoczesnego i offowego ducha teatru. Przed nami okres przejściowy, ale nie oznacza to naszego końca. Zostajemy na kulturalnej mapie Warszawy, licząc na wsparcie instytucji kultury – tak jak my dotychczas dawaliśmy dach teatrom, które u nas gościliśmy.

W związku z decyzją Rady m.st. Warszawy (maj 2020 r.) w końcu doszło do scalenia nieruchomości, która do tej pory należała do dwóch właścicieli: miasta i prywatnej firmy. Pod koniec listopada br. sfinalizowano transakcję między obiema stronami i budynek został własnością wyłącznie miasta. Przez kilka lat aktywnie uczestniczyliśmy w całym procesie – wspieraliśmy oba podmioty oraz dążyliśmy do zrealizowania porozumienia. Patronowaliśmy tej zamianie, uczestnicząc w wielu spotkaniach i posiedzeniach w mieście. To duża satysfakcja, że w końcu sprawa własności budynku została uregulowana. Jednocześnie przez wiele lat walczyliśmy, by to miejsce było naszym domem – w boju o siedzibę organizowaliśmy koncerty, protesty oraz akcje performatywno-obronne.

Jesteśmy teraz teatrem, który nie ma siedziby, ale decyzja miasta jest krokiem naprzód, by w końcu przeprowadzić remont budynku przy Rynku Nowego Miasta, któremu należy się pełna modernizacja. Dotychczasowa nasza siedziba z pewnością stanie się miejską przestrzenią teatralną. Pragniemy z wielokrotnioną siłą prezentować na nowej scenie repertuar Teatru WARSawy – wciąż z pewnością ambitny oraz otwarty na różne kierunki w sztuce.

Wspólnie z Biurem Kultury rozmawiamy o przyszłości budynku. Bierzemy za dobrą monetę obietnice miasta i wierzymy, że mamy spore szanse na to, by wrócić na Rynek Nowego Miasta. W związku z powyższym czekamy na remont, ale będziemy monitorować sytuację – to dla nas ważne, by widzom na bieżąco dawać znać o sytuacji obiektu i postępach modernizacji. Będziemy z pewnością żywo zainteresowani losami budynku, gdyż jesteśmy instytucją, na której spoczywa teraz wielka odpowiedzialność i wyzwanie, by móc powrócić do miejsca, które ma swoją markę. Jesteśmy kojarzeni z tym miejscem i nie wyobrażamy sobie, by mogło być inaczej – w końcu nasze hasło przewodnie to Rynek Nowego Myślenia.

Przed nami nowe premiery już w gościnnych miejscach – najbliższe to „Kobieta i życie” Maliny Prześlugi w reż. Jerzego Jana Połońskiego oraz „Judasz” na podstawie Amosa Oza w reż. Adama Sajnuka.